
‘Hé, dag buurman. Jij een administratiekantoor aan huis? Nooit geweten. Handig!’ ‘En jou ken ik toch van de bso? Ga je activiteiten organiseren voor singles? Geef ik meteen door aan een vriendin’. ‘Heb ik jou niet al eerder ontmoet tijdens een training? Woon je ook in het Soesterkwartier? Wat toevallig!’ Het is zaterdag 17 december en ik bevind mij in First Class. In dit leerbedrijf, waar jongeren met een persoonlijke beperking een kans krijgen voor het behalen van hun diploma, vindt de eerste netwerkbijeenkomst plaats van Bedrijvig Soesterkwartier.



Goedkope marketingtool
Dan is het woord aan Sam van Buuren van Nederland werkt online. Ik ben enigszins teleurgesteld dat hij uit Amsterdam komt. Is er werkelijk geen social media kenner te bekennen in het Soesterkwartier? Misschien niet. Want Sam is een goeroe. Met een helder verhaal laat hij de waarde en de effecten van social media zien in de praktijk. Voor de een ‘n stimulans om voorzichtig te beginnen. Voor de ander een bevestiging dat hij goed bezig is of een uitdaging om er nóg meer uit te halen. Want hoe je het ook wendt of keert: sociale media zijn goedkope marketingtools met een enorm bereik! Je moet er gewoon mee beginnen, een beetje oefenen en als je het door hebt: huppakee! Pluk de vruchten!
Dan is het woord aan Sam van Buuren van Nederland werkt online. Ik ben enigszins teleurgesteld dat hij uit Amsterdam komt. Is er werkelijk geen social media kenner te bekennen in het Soesterkwartier? Misschien niet. Want Sam is een goeroe. Met een helder verhaal laat hij de waarde en de effecten van social media zien in de praktijk. Voor de een ‘n stimulans om voorzichtig te beginnen. Voor de ander een bevestiging dat hij goed bezig is of een uitdaging om er nóg meer uit te halen. Want hoe je het ook wendt of keert: sociale media zijn goedkope marketingtools met een enorm bereik! Je moet er gewoon mee beginnen, een beetje oefenen en als je het door hebt: huppakee! Pluk de vruchten!
‘Tingeling!’ Van social media terug naar face-to-face communicatie. Na een speeddate sessie ‘light’, maakt de jury: 'wijkburgemeester' Joke Sickmann en Willem Hamels onze ‘Bedrijvigste Soesterkwartierders’ bekend. In de categorie non-profit wint Speel-o-theek Ondersteboven. ‘Vanwege de waardering voor het vrijwilligerswerk met kinderen, de uitnodigende website en de service aan de gehele buurt, ouders, oppasouders, opa’s en oma’s’, aldus het juryrapport. Myra Steens neemt de prijs in ontvangst en vertelt vol enthousiasme over de speelgoeduitleen en de wekelijkse inloopochtend voor ouders met jonge kinderen. Als commercieel ondernemer valt Marieke van der Krugten in de prijzen van Doezo?!

De lovende woorden van het juryrapport: ‘Een jonge organisatie met een prachtig logo, een mooie website met zelfs een filmpje over de eigen activiteit, internetverkoop, een verkooppunt, twitter en faceboek’.
Doezo?! is een ontdekplek waar kinderen en tieners door workshops iets leren over duurzaamheid.
De lovende woorden van het juryrapport: ‘Een jonge organisatie met een prachtig logo, een mooie website met zelfs een filmpje over de eigen activiteit, internetverkoop, een verkooppunt, twitter en faceboek’.
Sylvia Cox van vrijwilligerscentrale Ravelijn overhandigt vervolgens het gouden keitje voor vrijwilliger van het jaar aan Peter van Swieten. Er worden in de loop van het jaar tien gouden keitjes uitgereikt aan vrijwilligers, als blijk van waardering voor hun inzet. Het publiek bepaalt wie de eretitel krijgt door te stemmen op de website van Ravelijn. Peter is een vrijwilliger in hart en nieren die zijn ziel en zaligheid steekt in onder andere de Speeltuinvereniging Wagenspeelplaats en de Verkeerstuin op de Wagenwerkplaats. Een betrokken man met ondernemerschap en creativiteit in de genen. Toevallig weet ik dat de verkeerstuin nog op zoek is naar vrijwilligers. Lees je dit? Meld je dan aan via verkeerstuin@gmail.com

Ela, Dico en Cindy, hartelijk dank voor de organisatie van dit mooie event voor en door ondernemers uit het Soesterkwartier. Een wijk waar ideeën tot leven komen. Een wijk waar we trots op mogen zijn!
Claudia Eglin, Convinza! Tekst & Communicatie
Geen opmerkingen:
Een reactie posten